"ההכרעה מגיעה כששכנעת את הצד השני להגיד די, לא בדגל לבן"

    קובי פינקלר No Comments on "ההכרעה מגיעה כששכנעת את הצד השני להגיד די, לא בדגל לבן"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעות אחדות אחרי שחיל האויר השמיד את המשגר ממנו נורתה פצצת המרגמה שהביאה למותו של הילד דניאל טרגרמן הי"ד בנחל עוז, אומר קצין בכיר בחיל, כי הצבת המשגרים במתחם בית ספר, כמו זה שממנו שוגרו פצצות המרגמה לנחל עוז ולשפלה, היא מלכודת הומניטרית קלאסית וכי החמאס ממקם באופן מכוון את המשגרים האלה במקומות כאלה "במו עיני ראיתי מאות משגרים כאלה במהלך המבצע. זו הוכחה כיצד מנצל חמאס באופן ציני את האוכלוסייה האזרחית. הזהרנו שם את האוכלוסייה להתפנות והתאמנו חימוש מיוחד. אין שום דוגמה בעולם לפעילות כזו". משחזר הבכיר.

    הקצין הבכיר מבטיח שכל מי שאחראי לדברים האלה בסופו של דבר ייפגע.

    "יש לנו אורך רוח. כל ירי רקטי ייענה לא רק בתקיפת המשגרים אלא באחראים להפעלת מרחבי השיגור האלה. המחיר הולך ועולה בצד השני.

    בסוג הלחימה הזה אנו לא רודפים אחר השיגור השולי, אלא אחר המנגנון שמפעיל את השיגורים האלה. הוא מנגנון גדול ורחב וצריך זמן רב כדי לפגוע בו. גם לצד השני יש אורך רוח להמשיך בלחימה אבל השאלה איפה הנזק המצטבר גדול יותר, ולא ניתן להשוות בכלל בין שני הצדדים. הירי השולי עדיין קורה ויום אחד זה ייגמר. מי שייגמר לו קודם זה לחמאס. ההכרעה מגיעה כששכנעת את הצד השני להגיד די, אבל ההכרעה היא לא בדגל לבן".

    נציין כי מחצות תקף חיל האוויר 15 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

    ובתוך כך, במערכת הביטחון, עולה התמיכה בניהול המערכה.

    גורמים במערכת זועמים על אישי ציבור ועיתונאים שלא עשו דבר מעבר לשדר מאחרי מיקרופון ומקלדת, הבאים לתת ציון והמלצות כיצד, מתי ואיך לפעול "נאום הכלניות של הרמטכ"ל " אומר גורם "ביטא אמונה ומידע לעתיד. אי אפשר להסתכל על המצב בראייה צרה ונקודתית".

    עצם העובדה שבכירי הג'יהאד אומרים היום בקולם, כי הם רוצים שלום ואין להם עוד כח לאש, יחד עם האמירות הברורות של חמאס עזה ואנשי השטח שלו, כי הם רק מחכים להפסקת האש מעידה עד כמה הצבא, מערכת הביטחון והמערכת המדינית בראשה פעלו נכון.

    נוסיף לכך את דברי הקצין הבכיר מאד בחיל האויר, על כך שההכרעה מגיעה כששכנעת את הצד השני להגיד די ונקבל באמת את תמונת המצב.

    בעוד חודש או יותר כשיבינו ארגוני הטרור בעזה עד כמה המכה היא כואבת ועד כמה היתה טעות להכנס למערכה מעין זו, תתבהר התמונה לכולם.

    במשחק הזה, צריך הרבה סבלנות ואורך רוח ולמערכת הביטחון בהחלט יש אותה.



    0 תגובות